דחוף-טיפול בשרירן באמצעות אולטרסאונד ממוקד?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, צריכה ייעוץ דחוף. אני בת 40. ללא ילדים. מעוניינת לבצע IVF בחצי השנה הקרובה. יש לי שרירן אחד בדופן האחורי של הרחם, בגודל 7 ס"מ. הוצע לי תחילה להסיר אותו בפרולוסקופיה. שבוע לפני הניתוח גיליתי כי ניתן לצמצם את השרירן באמצעות אולטרסאונד ממוקד. עברתי MRI בתל השומר, על מנת לוודא שאני מתאימה לטיפול. כעת, לא יודעת מה עדיף: ניתוח או אולטרסאונד? שאלתי- האם הטיפול באולטרסאונד בטוח למי שרוצה להרות? איזה שיטה תפגע לי פחות ברחם (בפיריון/ברירית)? מה עלי לעשות- ניתוח או אולטרסאונד? יש לציין כי לא ניסיתי להיכנס להריון. אין לי מושג אם השרירן פוגע בהשתרשות ההריון. אבל נאמר לי כי רצוי להסיר שרירן בגודל הזה, בעיקר לפני טיפולי IVF. תודה מראש על העזרה, לי
אם מטרת הטיפול היא הכנת חלל הרחם להיריון, הרי שרצוי לעשות קודם היסטרוסקופיה להערכת מצב החלל.