הפלות חוזרות
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אנו זוג שמטופל ב IVF עקב בעיית זרע (ספירה כל שאר המדדים בסדר) יש לנו ילדה אחת תוצאה של טיפולי הפרייה (4 IVF והחזרה 7) כעת מנסים שוב כשנה וחצי, בזמן זה עברנו הפלה אחת של היריון תאומים בשבוע 10 ועוד שלושה הריונות כימיים. עשינו את כל הבדיקות: קרישיות, קריוטיפ, הלוספארם, היסטרוסקופיה והכל יצא תקין. ניסינו גם בטיפול אחד שימוש בקלקסאן אבל לא נקלטנו ולא ניסינו שוב, האם שווה להמשיך טיפול בקלקסאן גם בשאר הטיפולים? האם יש המלצה לבדיקות נוספות שכדאי לנו לבצע?
, אגב אני בת 34.5
מאחר והרוב הגדול של ההריונות הכימיים קשורים לאיכות הכרומוזומאלית של העובר, אין סיבה לחשוב שקלקסאן יכול לעזור. אני מניח שהמפתח לפתור בעיות מסוג הוא לבצע בדיקה גנטית טרום השרשה של העובר (PGS), בדיקה יקרה מאד ולא זמינה בהווה.