הדברה,חומר ראדיואקטיב וחומר כימותראפי
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ נכבד שוב שואלת בבקשה:א. ליד מקום עבודתי ריססו את המדרכה בחומר קוטל עשבים,בדרכם לבית הספר הילדים דרכו על זה ,ישבו על הרצפה ואח"כ ישבו על הכסאות ,האם יש אפשרות שיש את החומר על הכסאות? 2) האם הוא יכול לעבור דרך הבגד לחלל הרחם אם אשב גם? ב. אחת העובדות מלווה קרוב משפחה שטיפולים כימותראפיים ובדיקות עם חומר רדיואקטיבי ובמקום העבודה שאנו יושבים הכסאות מרופדים,האם יש סיכוי שאם העובדת חזרה למחרת ויושבת על כסא עם אותם בגדים מבית החולים(שימוש בשירותים משותפים שם למשל),יש מגע עם החומר ושוב אותה התייחסות למגע עם חומר שעדיין לא התפרק ומעבר? מבחינה מצפונית אני מפחדת לשבת(סליחה מהחולה שתהייה בריאה כמובן). בכבוד רב
א. יש אפשרות, אבל לא סביר שיהיו ריכוזים גבוהים ורעילים. ב. יש סיכוי, אבל לא סביר שיהיו ריכוזים גבוהים ורעילים.
א. לא הבנתי את החלק השני של התשובה ,לשאלה אם זה יכול לעבור דרך הבגד לחלל הרחם בשלוש המקרים(ריסוס, כימותראפי או חומר רדיואקטיבי). ב. האם עצם הישיבה וחום הגוף יכול ליצור אדי חומר שיעלה סיכוי לכניסה לחלל הרחם? ג. חלק מהכסאות מפלסטיק,וחלק מבד שלא ניתן לנקות,מה לעשות ? איך אוכל לשבת כך מבחינה מצפונית? ד. כביסה תעזור אבל אז הכביסה מעורבת עם הלבשה תחתונה ?עכשיו אני כבר בוכה.סליחה