מה הסיכויים?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בת 31, בעלת אנדו. לאחר כשנה של ניסיונות טבעיים עברתי 2 הזרעות ושתי הפריות שלא צלחו ולאחריהן ניתוח לכריתת חצוצרה שהתגלה בה נוזל (חצוצרה שניה תקינה). בניתוח גם נפתחו המון הדבקויות (ויש חשד גם לאדנומיוזיס). כעת עברתי הפרייה שוב עם איקסי בגלל בעיית מורפולוגיה חמורה. מתוך 6 ביציות בשלות הופרו רק שתיים. הרופא אומר שהאנדו פגע ברזרבה השחלתית ובאיכות הביציות ובגלל זה רק שתיים הופרו. העוברים הוחזרו ביום השני, שניהם 4 תאים עם 5% שברים ו15% שברים. מה סיכויי ההריון במקרה הנל? והאם האנדו מפחית את סיכויי ההריון גם מרגע ההחזרה? כלומר, אילו היו מוחזרים אותם עוברים למישהי ללא אנדו האם סיכוייה להיקלט היו טובים יותר?
האנדומטריוזיס באמת פוגע לעתים ברזרבה השחלתית, אבל אין הוכחות שהוא פוגע בסיכוי של עוברים להיקלט ברחם.