פרוגסטרון ואיכות ביציות
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מעל גיל 43, בכל השאיבות ביום הזרקת האוביטרל הפרוגסטרון (בבוקר שלפני הזרקה) נע סביב 4.5 העוברים שנשאבו הופרו והיו בני 8 תאים ביום השלישי ללא שברים אך לא נקלטו. 1. האם יכול להיות שהפרוגסטרון פגע באיכות העוברים (פגיעה שלא נראית לעין במעבדה או שאם הוא היה פוגע בביציות היו רואים ביציות לא טובות) או שאם הם נמצאו תקינים במעבדה ולא נקלטו זה בגלל הגנטיקה והגיל? 2. האם זהו פרוגסטרון תקין שנשים נכנסות להיריון איתו בגילאים יותר צעירים? 3. האם היה נכון לעשות הזרעה או הפריה על בסיס טבעי (כי ההורמונים העלו את הפרוגסטרון) או שבמידה והתקבלו בכל שאיבה כ- 6-8 עוברים "מצויינים" (במעבדה) זה היה הכיוון הנכון. תודה
1. הפרוגסטרון יכול להיות ביטוי לשחלה מבוגרת. 2. לא, אבל זה לא שולל אפשרות של היריון. 3 הסיכוי בהפריה גבוה יותר.