יין כמרכיב הורמונלי ?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
במחקר הנוכחי בחנו החוקרים אם צריכת יין אדום ויין לבן משפיעה על רמות הורמונים בדם, באופן הדומה להשפעת תרופות מקבוצת מעכבי ארומטז. המדגם כלל 36 נשים שחולקו באופן אקראי לקבוצה שצרכה יין אדום (237 מ"ל ביום) ולקבוצה שצרכה יין לבן (237 מ"ל ביום). דגימות הדם נאספו פעמיים במהלך המחזור החודשי להערכת רמות ההורמונים בדם. החוקרים מדווחים כי בנשים בריאות לפני מנופאוזה, קיים קשר בין צריכת יין אדום לרמות גבוהות יותר משמעותית של טסטוסטרון חופשי ורמות SHBG נמוכות יותר, בהשוואה ליין לבן. בנוסף, רמות ההורמון LH ו-FSH היו גבוהות יותר משמעותית בקרב נשים שצרכו יין אדום, בהשוואה ליין לבן, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית. * שאלתי היא: האם לא מדובר במקריות ?