מה כדאי לעשות?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הנני בת 46 . אמי נפטרה מסרטן השחלות בגיל 54 ואחותי נפטרה מסרטן השד בגיל 51. אינני נשאית .brca 1, 2 . עד לאחרונה השתמשתי בגלולות יסמין. אולם, לאחרונה נתגלה אצלי יתר לחץ דם ולכן, המליצה רופאתי שאשתמש בגלולת סרזט. היש בכך ליצור סיכון מבחינת סיפורי המשפחתי? לאחרונה עברתי ניתוח מתיחת הבטן. האם ראוי לשקול כריתה מניעתית ואם כן, מתי לעשותה? מעבר לכך, מה עוד עלי לעשות כצעדים מניעתיים?
גלולות באמת מפחיתות בכ- 50% את הסיכון שלך ללקות בסרטן שחלות ולכן יש להן ערך רב במניעת סרטן זה. אין בעיה לקחת סראזט. אני חושב שאת צריכה לקבל יעוץ מסודר מרופא מומחה ביחס לניתוח כריתה מניעתי.