התאוששות השחלות בין שאיבה לשאיבה

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

17/07/2013 | 20:35 | מאת: יעל

לפני כמה שבועות עברתי שאיבת ביציות לצורך הקפאה ושימור לעתיד. אני בת 36 וחצי. בעוד כחודש אני עומדת כנראה בפני שאיבה נוספת. בשאיבה הראשונה הוקפאו 4 ביציות בלבד, (אחרי שנשאבו 6 ו-2 לא היו מספיק בשלות). הרופא הבהיר לי, שיש אפשרות שבפעם הבאה בעוד חודש, יהיו אפילו פחות ביציות שיוקפאו, מאחר שיש סיכוי מסויים שהשחלה לא תספיק להתאושש... שאלתי היא, האם יש אפשרות לבדוק דבר כזה לפני שעושים שאיבה נוספת? מצד אחד, אני לא רוצה לדחות (מאחר והרזרבה השחלתית שלי נמוכה יחסית לגילי לפי ה- AMH), ומצד שני לא רוצה שיהיו ממש מעט ביציות בשאיבה הקרובה.. מה הסיכוי שהשחלה לא תצליח להתאושש, ותפיק מעט ביציות? האם דיקור יכול לסייע בהתאוששות של השחלות? התחלתי דיקור לפני שבוע, ועד לשאיבה יהיו עוד 4 דיקורים... תודה מראש, יעל

19/07/2013 | 18:03 | מאת: עדי

יעל יקרה, זאת הפעם הראשונה שאני נכנסת לפורום וככל הנראה לא סתם ההודעה הראשונה שקראתי היתה שלך. ולא היא לא בראש העמוד. אני בת 35 לפני שנה עשיתי גם אני בדיקת AMH שתוצאתה היתה נמוכה. התחלתי תהליך של שימור פוריות בדיוק כמוך אלא שאיפה שהוא בדרך הבנתי שאני לא רוצה לקחת את ההימור שבעוד שנה שנתיים שאפשיר את הביציות /עוברים יהיה מאוחר מידי (כי הם לא יקלטו) ולכן החלטתי ואם יורשה לי לומר לא בקלות שאני נכנסת בסבב הטיפולים הזה להריון. גם אי עושה דיקור כטיפול תומך והוא בהחלט עוזר. אך בגלל שאנחנו מלכתחילה בנקודה שהיא "נמוכה" יותר כן לוקח לשחלות זמן להתאושש מהמאמץ.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית