DHEA הורמון וסרטן שד
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 40. אחרי שני סבבים של ivf עם תגובה נמוכה לטיפול. אני בקבוצת הסיכון לסרטן שד. האם אפשר לקחת DHEA או שזה עלול להגביר את הסיכון לחלות במחלה?
מצטרפת לשאלתה של שרה. האם יש סיכון בריאותי בלקיחה ממושכת (של מספר חודשים) של 75 מ"ג של DHEA ליום? האם נמצא קשר בין ההורמון לסרטן השד? וכאשר מושג ההריון המיוחל, האם לקיחתויכולה להזיק לעובר? באיזה שלב כדאי לפסיק לקחת את ההורמון? אחרי השאיבה? תודה!
לא ידוע קשר בין ההורמון לסרטן השד או לבעיה בריאותית אחרת. בארה"ב הוא לא מחייב מרשם רופא ונשים רבות קונות אותו בסופר כתכשיר antiaging. לקיחתו לא יכולה להזיק לעובר, אבל מאחר וגם אין בו תועלת בהיריון, אני ממליץ להפסיק את הנטילה ברגע שבדיקת הבטא חיובית.