שאלת גלולות בטיפול IVF
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ' זיידמן שלום, אני במחזור טבעי בין מחזורי IVF. לאחר כמעט שלושה שבועות שבהם לא התקדמתי לביוץ טבעי, והזקיק (?) שהופיע בתחילת המחזור גדל וגדל עד למעל 30 מ"מ, עם אסטרוגנים עולים אבל ללא עלייה בפרוגרסטרון או LH, הורה לי הרופא לקחת גלולות כדי להעלים את הזקיק/ציסטה ולקבל מחזור כדי שנוכל להתחיל עוד טיפול IVF. שאלותיי: 1. בעבר כאשר קיבלתי גלולות להעלמת ציסטות זה תמיד היה מתחילת מחזור (יום 2-3). האם לקיחת גלולות מהיום ה-20 בערך תניב את אותה תוצאה רצויה? 2. האם חובה לקחת עכשיו את הגלולות לפחות עשרה ימים, או שאם אראה באולטרה סאונד שהציסטה נעלמה כבר אחרי שבוע אפשר יהיה להפסיק את הגלולות אז? 3. האם המחזור שאחרי הווסת הבאה צפוי להיות טוב מבחינת סיכויי ה-IVF באותה מידה כמו אם הייתי לוקחת את הגלולות מתחילת המחזור הנוכחי ולא מאמצעו? האם זה "יאפס" את המערכת כמו שצריך גם כך? תודה רבה
1. בד"כ כן. 2. אם תפסיקי אחרי פחות משבועיים יתכן ולא תופיע ווסת ואז הטיפול יתעכב. 3. לעתים קרובות כן.