אי סדירות מחזור והופעת ציסטה
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 40. ילדתי שתי ילדות בריאות ומעוניינת להכנס שוב להריון. עברתי הפלה לפני כשמונה חודשים בשבוע 20. לפני כ-4 חודשים נעלם לי המחזור. לאחר כחודשיים חזר כאשר ההפרש בין מחזור אחד לשני נע בין שבועיים לשלושה. המחזור האחרון ארך 8 ימים. בבדיקת אולטרהסאונד שנערכה לפני יומיים נצפתה ציסטה המורגית בשחלה בקוטר של שלושה ס"מ עם זרימות תקינות בהיקף. הגניקולוג שלי המליץ לי על לקיחת גלולות למניעת הריון למשך חודשיים על מנת לסדר את המחזור ולהעלים הציסטה ולאחר מכן לנסות להכנס להריון באופן ספונטני. שאלתי היא, האם זה נכון לעשות? שכן גלולות מדכאות את המערכת עוד יותר. האם לא כדאי במקום הגלולות לקחת איקאקלומין למרות קיום הציסטה?
ברור שנטילת גלולות לא תסייע לסיכוי שלך להרות, אבל גם שיעורי ההצלחה עם איקקלומין מאד נמוכים מעל גיל 40.
תשובה מאד לא רגישה שלא לומר אינטיליגנטית. ברור שמעצם שמן גלולות למניעת הריון מקטינות את הסיכוי להרות. השאלה היתה אחרת. לא נורא, יש רופאים אחרים שאיתם אוכל להתייעץ.