IVF ואנדומטריוזיס
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 30, עם אנדומטריומות בשתי השלחות ועם מוקד נוסף החודר לנרתיק. עברתי 5 טיפולי IVF, כאשר נקלטתי להריון בטיפול החמישי. בשבוע 7+1 נצפה שק הריון, שק חלמון וקוטב עובר, אך ללא דופק והופנתי לגרידה. האם כדאי לעבור לפרוסקופיה להסרת מוקדי האנדומטריוזיס לפני המשך טיפולי ה-IVF או שאם לאור זאת שנקלטתי להריון פעם אחת עדיף להמשיך לנסות להרות ב-IVF ולא לבצע את הלפרוסקופיה?
אין לי מספיק נתונים לענות על השאלה שלך, זה תלוי ברזרבה השחלתית שלך, איכות העוברים מצב הרחם וכו'.
בבדיקות דם FSH הערכים היו 6.7-7 בטיפולי IVF - בארבעה מחזורים היו עוברים באיכות ירודה, אולם בסבב אחד היו עוברים באיכות טובה מאוד. ב-3 סבבים עם פרוטוקול ארוך נשאבו 6-8 ביציות וב-2 סבבים עם פרוטוקול קצר 14 ביציות. צילום רחם היה תקין. בהתייעצות עם רופאים שונים קיבלתי המלצות סותרות לגבי בביצוע ניתוח לפרוסקופי לטיפול באנדומטריומות. אשמח לחוות דעתך.