שאלה

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

21/01/2002 | 22:35 | מאת: עדי

שלום רב, אני מתעדת לקבל זריקות פריון ומאובחנת לקרישות דם בסיכון גבוה ללא סימפטומים של טרמבופיליה(אנטיקרדיוליפין גבוה מאוד ופקטור 2 הטרוזיגוט) הציעו לי קלקסן ואספירין בקביעות בכל זאת אני חוששת לבריאותי. שמעתי על הסיכון בהורמונים וגם בשימוש בקלקסן פגשת נשים עם ממצאים כשלי? שעברו טיפולי פריון והיו בהריון? מה דעתך בנושא?אני בת 40 אגב.

אין סיבה לחשש מוגזם מהסיבוכים של הטיפול שהוצע לך. אומנם הסיכויים נמוכים יותר בגיל 40, אך עדיין יש לי מטופלות רבות עם בעיות דומות שהצליחו והביאו לעולם ילדים בריאים. ברור שעלייך להיות במעקב צמוד וקפדני במהלך הטיפול. את חייבת לעשות בעצמך את החשבון של הסיכון שבטיפול עבורך (סיכון ממשי, הכרתי גם נשים שעברו סיבוכים קשים על רקע של קרישיות יתר) מול החשיבות שבהבאת ילדים ביולוגים מול האפשרות של אימוץ.

23/01/2002 | 00:23 | מאת: עדי

שלום רב, אני מודה לך על התשובה המעמיקה. הכרת נשים שסבלו מסיכונים עקב קרישות יתר כשהיו בהריון או עקב שימוש בהורמונים אסטרוגניים במסגרת טיפולי פריון? נאמר לי שאני בסיכון גבוה אבל לא ישללו ממני טיפול עם שימוש בקלקסן ואספירין. אני חוששת. בא נאמר שאצליח להרות ללא התערבות תרופתית,אני מבינה שגם אז אני בסיכון לא קטן גם בגלל גילי המופלג. נכון? כדאי לשקול אימוץ מראש ולא לבזבז זמן ומשאבי נפש?

23/01/2002 | 18:44 | מאת: מרב

לי יש פקטור 8 מוגבר. עשיתי הפריית מבחנה ולקחתי אספירין כל ההריון, ואמרו לי שאם מצבי יצריך גם אקבל זריקות. לשמחתי לא היה צורך. ולהפך - זה יעזור לבריאותך. אין לך מושג אילו סיבוכים עלולים לקרות בעקבות בעיה בקרישיות יתר. אצל הילד הראשון לא היו מודעים לבעיה ולכן לא לקחתי אספירין, וכמעט ולא שרדתי, בעקבות סיבוכים שהיו לי בלידה. בילד השני הכל עבר בשלום. אמנם לחץ הדם עלה בסוף ההריון, אך הלידה היתה הרבה יותר קלה! בהצלחה!

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית