הפריה

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

14/01/2002 | 21:18 | מאת: די

האם אפשר לעבור הפריה באופן פרטי? ומה יכולה להיות העלות שלה? האם יש החזר מקופת החולים?האם יש סיכוי שקופת חולים לא תאשר הפריה ראשונה רק לאחר כל התהליכים (נסיונות) הדרושים כגון זריקות כמה חודשים, ולאחר מיכן הזרעה כמה חודשים?

15/01/2002 | 09:41 | מאת: יעל

די בוקר טוב, אנחנו עברנו הפריה באופן פרטי שעלתה לנו בסביבות ה- 5,000 ש"ח ,כולל שאיבה והחזרה. בשביל האישפוז יום לקחנו התחייבות מקופת החולים. החזר של קופ"ח מאוחדת 30% , הבנתי שההחזר תלוי בקופה. בנוגע לאישורי ההפריה אין לי מושג.אני חושבת, לא בטוחה, שזה תלוי בבעיה.

טיפולי הפריה אפשר לבצע באופן פרטי, אך מדובר בטיפול יקר להחריד (מעל 10 אלפים שקלים), ואין הגיון לבחור בטיפול זה כאשר הרופאים קבעו שהוא לא הכרחי עבורך. כידוע גם טיפולי הפריה לא תמיד מצליחים מיד. הגישה של הקופות, קודם כל למצות את הסיכויים הטובים בטיפולים (הבטוחים יותר!) עם זריקות והזרעה ורק אחר כך לעבור להפריה, הגיונית ומוצדקת. אני כמעט לא מכיר מקרים שאישה שהייתה זקוקה לטיפולי הפריה לא קיבלה אישור מידי. חלק מהקופות (למעשה כולן חוץ מכללית) מאפשרות גם קבלת הטיפול בבית חולים פרטי, בליווי רופא מומחה פרטי, תוך השתתפות עצמית מזערית.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית