ויטמין B12

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

03/01/2002 | 22:25 | מאת: אורית

שלום קראתי על מחקר שנעשה לאחרונה בשימוש בויטמין B12לפוריות?יש בכך מין האמת? כדאי ליטול תוספת של הויטמין הזה? כמו כן האם נטילת חומצה פולית 5 מ"ג למשך זמן ארוך עלולה להזיק? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
04/01/2002 | 00:03 | מאת: מרב

אצלי ה B-12 תמיד נמוך. יש לי בעית ספיגה (באחת הבדיקות הוא ירד ל- 314 ). וגם אני שמעתי על כך לאחרונה. האם יש בזה מן האמת? כי כשאני שאלתי והתעניינתי ממזמן, אמרו לי שאין קשר. תודה!

יש מעט מאד מידע על הקשר האפשרי בין חסר בויטמין B12 ופריון (ראי למטה מחקר קטן מעפולה שמקשר בין חסר בויטמין B12 להפלות חוזרות). לכן לא מקובל כיום ליחס חשיבות רבה לחסר בויטמין B12 בברור בעיות פריון, אך ברור שללא קשר לפוריות יש לתקן מצבים של חסר בויטמין B12. Vitamin B12 deficiency, infertility and recurrent fetal loss. Bennett M. J Reprod Med 2001 Mar;46(3):209-12 Department of Hematology, Ha'Emek Medical Center, Afula, Israel 18101. [email protected] OBJECTIVE: To examine the relationship of infertility to recurrent fetal loss in patients who were vitamin B12 deficient. STUDY DESIGN: The obstetric histories of 14 patients presenting with 15 episodes of vitamin B12 deficiency were analyzed. Infertility (two to eight years) had been present in four episodes, and recurrent fetal loss was a feature in 11. RESULTS: In six episodes, periods of recurrent fetal loss were followed by periods of infertility greater than one year. CONCLUSION: Hypercoagulability due to raised homocysteine levels may lead to fetal loss when vitamin B12 deficiency first develops. A more prolonged deficiency results in infertility by causing changes in ovulation or development of the ovum or changes leading to defective implantation.

נטילה ממושכת של חומצה פולית לזמן ארוך לא מזיקה, אך המינון המומלץ כיום הוא 0.4 מ"ג ליום בלבד, וזאת על מנת למנוע מומים בתעלת העצבים של העובר.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית