זקיק צהוב

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

20/12/2001 | 07:25 | מאת: merav

פרופ' זיידמן שלום שאלתי אותך בעבר על "מטפורמין" . לקחתי חודש כדור 1 ביום, בדיקת אולטראסאונד הראה זקיק יפה 22מ"מ קיבלתי זריקת hcg לשחרור הביצית, לאחר שבוע בדיקת דם פרוגסטרון - 45 אבל החלו כתמים שהובילו למחזור מאד דליל פחות מ-14 יום (ליתר דיוק 10 ימים). הרופאה הסבירה שכנראה מדובר באי ספיקה של הזקיק הצהוב ונתנה לי להתחיל לקחת במקביל - Serophene מהיום השלישי למשך 5 ימים (כדור ביום). שוב מעקב זקיקים הראה זקיק מוביל 21 מ"מ שהשתחרר לבד ללא זריקה ויום לאחר הביוץ נתנה לי לקחת 3 כדורים ביום למשך 12 יום לתמיכה - פרוגסטרון (Utrogestan ) עכשיו אני 12 יום אחרי ושוב מתחילים כתמים, אני אבדוק האם זה הריון או לא אבל רציתי להתייעץ לגבי הטיפול עצמו האם צריך לעשות משהו נוסף לתמיכה או האם זו לא הבעיה בכלל. להזכירך אני מטופלת בחו"ל (סינגפור) שוב תודה

מתן הסרופו ותוספת האוטרוגסטאן בהחלט מהווים טיפול מקובל ומומלץ. לא כתבת לי האם קיבלת כוריגון (HCG) סביב הביוץ, תרופה שגם מסייעת לתמיכה בגופיף הצהוב.

20/12/2001 | 15:54 | מאת: merav

תודה רבה על התשובה המהירה. בפעם הראשונה קיבלתי זריקת כוריגון, פעם שניה לא. לא הבנתי מדוע גם עם התמיכה של הפרוגסטרון לא עברו 14 יום מהביוץ? האם צריך להגדיל את הכמות?

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית