עוברים יום 2 וגם היסטרו

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

05/11/2023 | 11:17 | מאת: ענת

שלום פרופ, שתי שאלות אני עוד מעט בת 43, יש לי ילד בן 2.5 מבלסטו (השתרש אחרי החזרה שניה) יש לי 2 שאלות 1.רוצה להחזיר עוברים יש לי 4 עוברים יום 2 מוקפאים מגיל 39 (ועוד כמה מוקפאים בגיל שונה) רוצה למקסם סיכויים. מה עלי לעשות, להפשיר ולגדל עוברים ואז להחזיר, אם כן לאיזה יום (3,5) או עדיף להחזיר יום 2? ההיגיון שלי אומר שעם כמה שהטכנולוגיה מתקדמת החם הןא ככל הנראה המדוייק ביותר. אשמח אם תוכל להרחיב בטיעונים, אני מעדיפה להגיע להחלטות בצורה מושכלת לא רוצה הריון מרובה עוברים 2. אני בהמתנה לבית חולים כרמל שנסגר לכמה חודשים, עשיתי החזרת בלסטו ויום 2 שלא צלחו, ועכשיו הם עדכנו שכדאי לעשות היסטרו ( מסתבר שאחרי 3 החזרות שלא צלחו עושים). חיכיתי זמן ממושך ואני לא רוצה לחכות יותר. הלידה שלי הייתה רגילה (עם זירוז) מעולם לא היו לי בעיות ברחם מלבד דרמואיד שאמר לי שקיים על שחלת שמאל אבל לאחרונה לא אמרו לי שרואים אותו. מה הסיבות לעשות היסטרו? האם באמת חשוב? לא רוצה להפסיד זמן אבל בטח לא רוצה להפסיד עוברים תודה רבה!

1. יש יתרון בלגדל ליום חמש אם את מתעקשת להחזיר עובר בודד על מנת להימנע מהיריון מרובה עוברים. אבל לאור מיעוט העוברים עדיף אולי לא להסתכן בכך שלא תהיה החזרה ולהחזיר ביום 2. זו בדיקה שמקובל לעשות לוודא שחלל הרחם תקין. בד"כ לא באמת נחוצה.

05/11/2023 | 15:44 | מאת: ענת

סליחה אבל אשמח להבהרה הם מוקפאים בנפרד יכולה להחזיר אחד כל פעם מדוע יש יתרון להחזיר יום חמש אשמח לשמוע ממה שאני הבנתי עוברים של יום חמש הם העוברים החזקים ששורדים ולכן עם סיכוי השתרשות גדול יותר אבל האם אותם עוברים לא ישתרשו באותה מידה אם יוחזרו בגיל 2? אם יש סיכוי שלא ישרוד אף אחד חמה שגם ברחם זה לא יקרה?

05/11/2023 | 15:46 | מאת: ענת

וגם האם זה משנה שהם הוקפאו האם יש להם סיכוי נמוך יותר להתפתח בגלל שעברו הקפאה?

אם רוצים להימנע מהמתח שלהמתין שבועיים לאחר ההחזרה לתוצאה, הרי שאין ספק שהחזרה של עוברים ביום חמש תימנע החזרה של עוברים שהסיכוי שלהם להיקלט נמוך. החזרה ביום 2 אומרת שידוע לנו מעט מאד על איכות העובר והסיכוי שלו להשתרש. לא כל עובר שורד את ההקפאה, אך בלסטוציסט ששרד הפשרה הוא בעל סיכויים מאד דומים לבלסטוציסט טרי.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית