IVF - שאלה דחופה בבקשה .....
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך פרופ. זיידמן ותודה רבה.. שאלתי : רק ע בקצרה .. : כמעט בת 44 , ללא בעיות פוריות . הריון ראשון תקין ע"י הזרעה ראשונה \ יחסים בגיל 42 (לפני כן לא ניסיתי) וילדתי לפני שנה וחודשיים לערך . לאחר מכן הריון ספונטני לפני 7 חודשים-ראו כבר שק ודופק אך נפל לצערי באופן טבעי כמו שבא. התחלתי סבב IVF ראשון לפני 7 חודשים - (פרגובריס 375) והתפתחו רק 2 זקיקים -ביצית אחת - הפריה אחת והוחזר עובר ללא הריון . סבב שני מיד לאחר מכן, התפתחו 7 זקיקים אך בעת השאיבה היו 2 זקיקים , שתי ביציות הופרו , 2 עוברים שדורגו טובים מאוד , הוחזרו אך ללא הריון .3 חודשים לאחר מכן סבב נוסף (במרפאה אחרת) -פרוטוקול כמעט דומה - נשאב זקיק אחת וביצית אחת הופרתה אך לא החזירו בטענה שזה עובר בדרגה נמוכה - ולאחר שנשאר במעבדה לגידול בלסטו -לא שרד .כרגע אני בסבב נוסף מיד לאחר מכן-שינו מעט את הפרוטוקול (הוסיפו דקפפטיל בימים הראשונים למחזור .. , היום אני ביום ה 11 עם זקיק 1 בגודל 15 ועוד זקיק בגודל 6 .. נאמר לי להוסיף מחר (בנוסף לפרגובריס ואורגלוטרן ב 16:00 - 2 זריקות דקפפטיל בנוסף לאוביטרל...ב 20:30 ) ולבוא ביום ראשון מוקדם בבוקר לאולטרסאונד נוסף ושאיבה.. אנא ... אנא דעתך .... .. 1. האם הכרחי לקחת את הדקפפטיל מחר ? 2 . איך היית מציע להמשיך את הטיפולים אם לא יהיה הריון גם בסבב הזה הרביעי שלי של IVF השנה - ובכלל ?... תודה רבה....
1. מקובל שדקאפפטיל יכול לתרום להבשלת הזקיקים. 2. הייתי ממליץ להיפגש עם הרופא המטפל לדון באפשרויות השונות.