שארית לאחר הפלה עד מתי להמתין
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום פרופ', אני לאחר הפלה נדחית, חודש לאחר נטילת 2 סבבי ציטוטק ועם שארית בגודל 12*18 מ"מ בחלקה וסקולרית שנותרה. בבדיקת us ודם כעת לאחר חודש לא נראה ביוץ או תנאים לקראת וסת קרובה. רציתי בבקשה לשאול לדעתך, עד מתי להמתין לוסת מבחינת השארית או האם עליי כבר לפנות לביצוע היסטרוסקופיה? אני שואלת מכיוון והדעות חלוקות בקרב הרופאים שראיתי. יש שהלחיצו אותי שאני מסכנת את עצמי בהידבקויות ויש שאומרים תמתיני לווסת. האם יש limit עד מתי אמתין? תודה רבה על העזרה
אין מחקרים טובים בנושא, אבל מאחר שהסיכון בהסרת שארית בהיסטרוסקופיה קטן מאד, לא כדאי לדחות את הפעולה מעבר לווסת הראשונה.
תודה רבה פרופ' על המענה! האם ישנו מצב שבעקבות השארית הקיימת שבחלקה וסקולרית וההורמונים "שנתקעו" לא תגיע הווסת ללא פעולה התערבותית? השאלה המדוייקת שלי היא: כמה זמן מבחינת שבועות לתת סיכוי ולהמתין לוסת? שוב תודה!!