IVF עם אנדומטריוזיס

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

10/11/2001 | 19:42 | מאת: קרן

שלום רב התחלתי הפרית מבחנה שניה לאחר שהראשונה כשלה. בעייתי מאובחנת כאנדומטריוזיס קשה המתבטא באנדומטריומות והדבקויות קשות באגן בנוסף יש לי גם "סקטוסלפין" בחצוצרה. בהפריה הראשונה התפתחו 6 זקיקים 5 נשאבו 2 ביציות הופרו והתפתחו לעוברים "יפים" (9,10 תאים) ורירית של 13 מ"מ. כאמור ההפאיהכשלה. שאלתי היא עד כמה ה"סקטוסלפין" יכול להפריע בקליטת ההריון, כמה ניסיונות לדעתך אצטרך לעבור והאם היית ממליץ להוציא את החצוצרה הבעייתית? אנא ענה לי בתודה מראש המיואשת

אין סיבה להיכנס לייאוש מאחר ויש לנו הרבה מטופלות עם אנדומטריוזיס קשה שמשיגות את ההיריון המיוחל בזמן סביר. המשמעות של סקטוסלפינגס תלויה בהרבה גורמים (אני אפילו לא יודע בת כמה את), אבל ככלל, מקובל שאם הסקטוסלפינגס מודגם גם בבדיקת אולטראסאונד, הרי שלאחר כ- 2 - 3 כישלונות יש לשקול האם לכרות את החצוצרה החולה. כמובן שאצלך השאלה היא האם ניתן להסיר מהשחלות גם נגעים של אנדומטריוזיס שאולי פוגעים בתגובה השחלתית.

10/11/2001 | 22:29 | מאת: קרן

פרופ' זיידמן תודה רבה על התשובה המהירה אני בת 28 ועברתי לפרסקופיה ניתוחית שבמהלכה נכרתה ציסטה (אנדומטריומה) אך לאחר מספר מחזורים חזרה הציסטה. האם לדעתך הסרת נגעים מהשחלות במהלך ניתוח שכזה עלולה לפגוע יותר בתפקוד השחלתי שכן השחלה קטנה יותר לאחר הניתוח ומייצרת פחות ביציות? כמו כן לפני התחלת כל טיפול פוריות אני נאלצת לעבור שאיבה של אנדומטריומות האם ההליך לשעצמו מזיק? האם ניתן לעבור אותו אין ספור פעמים? מה ההבדל בינו לבין כריתת הציסטה?

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית