שאיבת ביציות-שאלה בבקשה
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך פרופ.זיידמן - ותודה ! רקע: אני בת 43 (עם תינוק בן 9 חודשים-הריון שנקלט ספונטני לאחר חצי שנה בלבד של יחסי מין). לפני 3 חודשים שוב הריון ספונטני-והפלה טבעית בשבוע 6 לאחר שצפו בשק תוך רחמי ודופק . לפני 3 חודשים לערך:רזרבה שחלתית כרגע -FSH יצא 10 . . חודש שעבר התחלתי סבב ראשון של IVF - תרופות עיקריות: פרגובריס 300 כמה ימים, , אורגלוטרן כמה ימים , דקפפטיל 2 זריקות בסוף . התפתחו 2 ביציות - נשאבו 2 ואחת היתה טובה-הופרתה והוחזרה אך ללא הריון . שאלתי היא : בסבב הנוכחי - פרגובריס 375 החל מיום 2 לווסת , יום 6 לווסת-אורגלוטרן יום יום . ביום ה 11 למחזור זה , ניצפו 8 זקיקים - 4 בכל שחלה בגודל 15 עד 17 וחצי . באותו הערב לא לקחתי כלל אורגלוטרן וקיימנו יחסי מין בבוקר למחרת ב 7 בבוקר - ביום ה 12 למחזור זה וב 9 לקחתי את האורגלוטרן-שלא לקחתי יום לפני . . (פרגובריס המשכתי כרגיל..). ביום זה בערב כן לקחתי פרגובריס ואורגלוטרן כרגיל , ולאחר שעתיים וחצי לקחתי 2 זריקות של דקפפטיל . שאיבה בוצעה ביום ה-14 - ולהפתעת הרופא - ניצפו 2 זקיקים\ביציות ונשאבו 2 ביציות . ( כאמור ביום ה-11 ראו 8 ביציות וצולמו - בגדלים 15 עד 17.5 מ"מ . תוצאות בדיקות הדם ליום ה-11 למחזור זה : LH 4.7 IU/L ESTRADIOL (E-2) 6874 pmol/L PROGESTERONE 2.6 nmol/L שאלתי היא : לאן נעלמו 6 ביציות ? האם ייתכן שפוספסו כי בייצו לפני השאיבה ?... האם ייתכן שזה הריון - בגלל האיחור באורגלוטרן ביום ה- 11 ויחסי מין ביום ה-12 בבוקר