רזרבה - הקפאת ביציות.
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי, בת 35. מרגישה שבורה. הליך של הקפאת ביציות. לפני 8 וחצי חודשים ביצעתי בדיקות ראשוניות להבנת סטטוס: US - (יום חמישי לווסת,ללא לקיחת הורמונים) ופרופיל הורמונלי , נאמר לי שהרזרבה שלי במצב מצויין, על סמך 2 רופאים, נראו 21 זקיקים קטנים, כאשר זקיק אחד גודל 17. FSH= 7 לא נעשה AMH בזמנו. ------------- פתאום שינוי- עברו 7 חודשים מאותן הבדיקות שתוארו מעלה והחלתי סבב ראשון של הקפאה. (חבל מאוד שהתמהמתי עם תחילת ההליך בהסתכלות אחורה.) התחלתי רק עם 12 ביציות (משמעותית פחות מהבדיקות שנעשו 7 חודשים קודם, ירידה של חצי) . לבסוף,שאבו 15 ביציות, מתוכם הקפיאו 10. בנוסף, ביצעתי בדיקת AMH לראשונה, פחות משבוע *אחרי* השאיבה, שמעידה על רזרבה נמוכה של 0.86. פה הייתי בהלם... לא צפוי. כעת נמצאת בסבב שני. איך תיתכן ירידה כזו דרמטית בנתונים? מרזרבה טובה פלוס לרזרבה נמוכה.. בפחות משנה. לא מבינה. .
אם הקפיאו 10 ביציות אז מצבך לא רע בכלל. עם הגיל יש אומנם ירידה ברזרבה השחלתית, אבל יש גם שונות רבה בתגובה השחלתית בין חודש אחד למשנהו.