שאלה דחופה לגבי צום תשעה באב
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ' שלום. אני בתחילת פרוטוקול החזרת מוקפא. לוקחת 3 אסטרופם ליום בבליעה. בערב שבת מתחיל צום תשעה באב. רציתי לדעת האם מותר לצום או שיש בעיה כלשהי עם לקיחת אסטרופם וצום. במכון פועה אמרו לי שלא ידוע להם על חשש לצום עם אסטרופם, שאשאל גם את הרופא. אם לא יכולה לבלוע כדור ללא מים אז עם מעט מים. שאלתי את הרופא המטפל, אמר שהוא לא ממליץ לצום, באסטרופם להרבות שתיה. אשמח להבין, מה החשש באסטרופם וצום? מדוע להרבות בשתייה? כמובן שאם יש עניין רפואי אז לא אצום. תודה
לא מוכר לי איסור לנטילת אסטרופם בצום, אבל תיאורטית חשיפה לאסטרוגן במינון גבוה והתייבשות עלולים לעלות את הסיכון להיווצרות קרישי דם.
תודה רבה! לא מפריע אסטרופם בצום בין אם זה בבליעה או וגנילי?