התפצלות של עובר לתאומים זהים
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מה הגורמים שאובחנו תופעה זו? האם גיל אישה צעיר או מבוגר יותר תורם לכך? פרוטוקול ארוך? גורם גנטי במשפחה? נטילת תוספים במינון גבוה כמו דיאה או קיו עשר?
החזרה של בלסטוציסטים מעלה את הסיכון לתאומים זהים. פחות ברור הקשר לגיל האישה, ביצוע ICSI והנצה שכנרא גם מעלים מעט את הסיכון. תוכלי לקרוא עוד פה: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30691632/
מה זה הנצה? רשמת הנצה
הנצה (Assisted Hatching) יצירת חלון במעטפת העובר בעזרת לייזר או חומצה במטרה לשפר את סיכויי השתרשות העובר.
תודה על ההסבר והאם נטילה מוגזמת של dhea ו q10 בצורה של פי שניים (או שלושה!!) מהמומלץ ליום יכול לגרום לנטיה להתפצלות עובר ברחם לתאומים זהים?
לא מומלץ כי לא נבדקה השפעת רמות מאד גבוהות, אבל סביר שלא יגרום לנטייה להתפצלות עובר ברחם לתאומים זהים.