אולטרהסאונד וגינלי -מה אפשר להבין?

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

07/11/2001 | 14:18 | מאת: דנאי

עשיתי בדיקת אולטרה-סאונד וגינלי לפני 6 חודשים, כאשר עוד הייתי עם גלולות, כי תכננתי להיכנס להיריון. הממצאים התגלו תקינים. אני מנסה להרות כבר חצי שנה, באופן טבעי, אבל המחזור שלי לא סדיר ולכן זה קשה. אני רוצה לדעת, האם בעיות של חצוצרות סתומות, או מחיצה ברחם, (או כל דבר כזה שקראתי כאן בפורומים שיש לנשים, ומצריך התערבות כדי להיכנס להיריון), אפשר לראות באולטרה-סאונד וגינלי רגיל? לא שאני חושבת שיש לי בעיות, עוד מוקדם בכדי להגיד, אבל מעניין אותי לדעת האם אפשר לגלות זאת בבדיקה זו, או שרק אחרי מספר בדיקות נוספות אפשר לגלות בעיות כאלה. כלומר, האם הממצאים שהתגלו תקינים מורידים את האפשרות שיש אצלי אולי בעיה כזו, ורק העניין הוא של חוסר ביוץ בגלל אי סדירות המחזור.

07/11/2001 | 17:17 | מאת: נורית

דנאי שלום, אכן ניתן לראות דברים כאלו באולטראסאונד אבל לא תמיד רופאים אומרים אם לא שואלים אותם האם הכל תקין. לי יש בעיה בשחלות ואף רופא לא טרח להגיד לי שיש לי עד שהתחתנתי ואמרתי שאני רוצה לנסות להרות ואז פתאום הוא אמר לי שיכול להיות אבל לא מחייב שיהיה לי קצת קשה להכנס להריון... מקווה שהרופא שלך יותר גלוי ושהכל אצלך תקין! (כמו שכתבת עדיין מוקדם מידי לדעת). לגבי המחזור שלא סדיר גם לי יש את אותה הבעיה (לדברי הרופא שלי צריך לרשום את הטווח בין מחזור למחזור לפחות 6 מחזורים רצופים ולהפחית מזה 14 ימים אחורה - ז"א אם לדוגמא הטווח הוא 35 יום בממוצע אז הביוץ סביב ליום ה- 21 וכך הלאה). שיהיה לך בהצלחה. נורית

באולטראסאונד וגינאלי ניתן לראות היטב את מבנה השחלות (האם הן פוליסיצטיות?) ואת מבנה הרחם (האם הוא מכיל שרירנים?). ניתן גם לקבל הערכה לא רעה באשר לרירית הרחם ולעתים גם על מבנה החלל (האם הרחם דו-קרני?). האולטראסאונד הוגינאלי לא נותן בדרך כלל אינפורמציה טובה על החצוצרות (רק אם הן מאד חולות ומלאות נוזל) ועל חלל הרחם (האם יש הידבקויות). לשם כך יש בדיקות אחרות שמפורטות בפורום.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית