קלקסן 60 מ״ג כטיפול מניעתי
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופסור שלום, אני יחידנית בת 41, לאחר הפלה נדחית של תאומים לא זהים בשבוע 9 עקב הפסקת דופק לשני העוברים. בעבר בגיל 33 הריון טבעי, שהסתיים גם בהפלה נדחית בשבוע 8 ללא דופק מלכתחילה. לאחר בירור קרישת דם, פקטור 8 יצא 151,9 כלומר חרג מהממוצע ב 1,9. כל שאר הבדיקות תקינות כולל גנטיות, קריוטיפ. קיבלתי המלצה לטיפול מניעתי החל מהחזרה להזריק קלקסן 60 מ״ל למשך כל ההריון, פרדניזון 5 מ״ג ופרבליפ 10 מ״ג החל מהחזרה ועד שבוע 13. שאלה, אם קלקסן החל מהחזרה אינו מונע/פוגע בהשתרשות של ההפריה? יש לי חשש שאם אני אזריק קלקסן לפני גילוי הריון, האם קלקסן עלול לדלל דם ולגרום למחזור לכן אולי כדאי להתחיל להזריק החל מגילוי הריון? תודה רבה מראש!
לא בטוח מה התועלת בטיפול שניתן לך, אבל ברור שקלקסן החל מהחזרה אינו מונע/פוגע בהשתרשות של ההפריה