כיצד ניתן להקפיא עוברים? מדוע שורדים הקפאה?
דיון מתוך פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
איך זה שעוברים יכולים "לחזור לחיים" אחרי הקפאה? לכאורה הקפאה של אדם חי מסתיימת במותו.. אז מדוע עוברים בתחילת דרכם יכולים לחזור לחיים ולהמשיך להתפתח. מדוע ההקפאה לא הורגת אותם? סליחה על שאלת הקיטבג אבל זה תמיד נשמע לי מופרך. תודה
מאחר שהעוברים קטנים, ניתן להקפיא אותם באופן מהיר ויעיל בלי שייווצרו בתוך התאים גבישי קרח ויגרם נזק לתאים. הקפאה של אדם שלם דורשת כמות אנרגיה עצומה על מנת להבטיח הקפאה אחידה ומהירה גם של הליבה שלו, דבר שאינו אפשרי עדיין. כן יודעים להקפיא ולהפשיר בחיים חיות קטנות כמו צפרדעים.
(מספר מקשר)
פרופ' זיידמן דניאל