אנומליות בוולד להורים מבוגרים

דיון מתוך פורום  פריון האישה והפריה חוץ גופית

06/11/2018 | 17:53 | מאת: אלון

שלום לך. אנו מבוגרים(אשתי 44 ואני 47)ויש לנו 2 ילדים בגילאים 8,12 מהריונות ספונטניים. אנו שוקלים לעשות מאמצים"להביא"ילד שלישי והשאלות הבאות הן כדי לעזור לנו לקבל החלטה. בגיל שלנו נניח שאשתי תיקלט להריון תקין במחזור שהתחיל בראשון לחודש(סבירות נמוכה ביותר אבל נניח)מה הסבירות הסטטיסטית במדויק או בקירוב באחוזים שגם אם נשתמש בכל אמצעי הסינון המתקדמים הקיימים בימינו במעקב ההריון והכל יהיה תקין,עדיין יוולד וולד עם אנומליה כלשהיא(פסיולוגית או במערכת העצבים)? 2.אותה השאלה כמו 1. בדיוק רק שהפעם מדובר במיקרה של הריון תקין כתוצאה מהפריה חוץ גופית(עובר אחד תאומים.אופציית השלישייה ניפסלת כי במקרה כזה נעשה דילול)ובמיקרה שהטיפול יתחיל בסוף החודש הזה-כי אם היא לא תיקלט להריון ספונטני אז נתחיל טיפול. תודה מראש על המענה.

לקריאה נוספת והעמקה
06/11/2018 | 17:57 | מאת: אלון

יכול להיות שזה מובן אבל החלק הראשון של הפנייה הייתי צריך לציין שמדובר בהריון ספונטני ולסמןו את השאלה 1. שזו שאלה מספר אחד ובתשובותיך נא לציין 1.וגם 2. תודה מראש.

1. הסיכוי לבעיה כרומוזומאלית בגיל 44 הוא 10%, אבל רוב ההריונות יסתיימו בהפלה ואת כולם אפשר לאבחן בדיקור מי שפיר. בכל היריון יש סיכוי של כ- 3% למומים חמורים ו- 10 אחוז למומים קלים, אבל כאן אין לגיל השפעה רבה. יש גם דיווחים על עליה בסיכון לאוטיזם כאשר האב מבוגר. הסיכוי להפלה עצמונית בגיל 44 הוא מעל 30%. 2. טיפולי הפריה לא אמורים להשפיע על האחוזים.

מנהל פורום פריון האישה והפריה חוץ גופית