שינוי תפקיד בעקבות שינוי ארגוני בהריון והורדה בשכר

דיון מתוך פורום  זכויות נשים בהריון ולאחר לידה

08/05/2009 | 23:44 | מאת: מיכאלה

שלום, בעקבות שינוי ארגוני (תהליכי ייעול ושיפור) הודיעו לי שהצוות שלי מתאחד עם צוות אחר ובעקבות כך אני עוברת לקבוצה אחרת. ייתכן ששעות העבודה בצוות המאוחד ישתנו, ועלי יהיה לעבוד יותר שעות או להגיע מוקדם יותר או להישאר מאוחר יותר. הצוות החדש מחוייב לענות לטלפונים (שירות לקוחות קפדני יותר ביחס לצוות הישן). 1 - האם כל אלו נחשבים להרעה בתנאים? אני בהריון חודש רביעי. 2 - האם אוכל להתפטר כדין מפוטר ולקבל פיצויים ואבטלה? 3 - אם אני חותמת אבטלה, איך מחושבים דמי הלידה? האם לפי המשכורת האחרונה או לפי דמי האבטלה? או שעושים ממוצע של 12 או יותר חודשים אחרונים לפני הלידה? 4 - אם כל השינוי הנ"ל אינו נחשב כהרעה בתנאים ע"פ חוק, אך אני מחליטה להתפטר בהריון בכל זאת, האם מגיעים לי דמי לידה? אני עובדת החברה 3 שנים ו-3 חודשים, מתוכם הייתי בחופשת לידה + חל"ת (סה"כ 6 חודשים) 5 - בנוסף לכל הנ"ל, הודיעו לנו כי לכל העובדים החברה באופן גורף יורידו בשכר עקב ירידה בהכנסות. האם זה נחשב להרעה בתנאים (אפילו ללא קשר להריון). אם עובד לא מסכים - האם הוא זכאי להתפטר כדין מפוטר? האם העובדה שאני בהריון משנה משהו בעניין זה? תודה רבה.

שלום רב, עליי לדעת בדיוק מה תהיה הרעת התנאים בוודאות ולא ברמת "ייתכן" כי הדבר ישנה את התייחסותי המשפטית. אנא מסרי פרטים מדויקים ואוכל להתייחס בהרחבה. בהצלחה, רחל שחר, עו"ד

11/05/2009 | 13:43 | מאת: מיכאלה

שלום, אין לי עדיין פרטים מדוייקים לגבי השינוי בתפקיד. אך אודה לך אם תתיחסי לשאלות 3,4,5, שכן הורדת השכר תחול בוודאות על משכורת מאי, וברצוני לדעת מהן האלטרנטיבות שלי (זוהי הרעה, נכון? אוכל לסרב? האם אז חל עלי דין מפוטר?...) תודה.

מנהל פורום זכויות נשים בהריון ולאחר לידה