קבלת הפרשות סוציאליות בזמן חופשת לידה

דיון מתוך פורום  זכויות נשים בהריון ולאחר לידה

04/05/2009 | 13:13 | מאת: מעין

החברה בה אני מועסקת נמצאת בתהליכי סגירה. לאחרונה קיבל מעסיקי אישור מהתמ"ת לפטר אותי בהריון בעוד מספר חודשים, במועד שנחשב כמועד הפסקת הפעילות השוטפת של החברה. מועד זה חל כחודש לפני מועד הלידה המשוער שלי. ראיתי שעל-פי חוק המעסיק מחויב לשלם הפרשות סוציאליות בחופשת הלידה, אם אני ממשיכה להפריש עבורי ובתנאי שעבדתי אצלו שישה חודשים לפחות לפני תחילת ההריון ואם בנוסף התקיימו בינינו יחסי עובד-מעביד בכל תקופת ההריון. מכיון שכאמור אני אמורה לקבל מכתב פיטורין לאלתר כחודש לפני הלידה, האם המעסיק יהיה חייב לשלם את חלקו בהפרשות לקופות גמל/פנסיה ? וכן האם חופשת הלידה תחשב לי כותק לנושא פיצויי פיטורין וכד' ?

שלום רב, אם הבנתי נכון הפיטורין ייכנסו לתוקף לפני הלידה. במצב כזה המעסיק לא יהא חייב על פי חוק להפריש לך לקרנות שונות. במצב זה גם חופשת הלידה לא תיחשב לותק לצורך פיצויי פיטורין שכן כאמור הפיטורין נכנסו לתוקף לפני הלידה ולפני חופשת הלידה. בברכה, רחל שחר, עו"ד דיני עבודה זכויות נשים בהריון

05/05/2009 | 14:13 | מאת: מעין

תודה על התשובה המהירה. בהמשך לשאלתי יש לי הבהרה ושאלה נוספת. 1. אמנם רשמית אני אמורה להיות מפוטרת כחודש לפני הלידה, אך בפועל ע"פ חוזה אני אמורה להמשיך לקבל לאחר מועד זה שכר הסתגלות במשך מספר חודשים. האם זה משנה את התמונה ? 2. עפ"י חוק אני רשאית להקדים את חופשת הלידה. אם אקדים אותה ללפני המועד בו רשאים לפטר אותי, האם אז כן אהיה זכאית לקבלת ההפרשות והוותק ?

מנהל פורום זכויות נשים בהריון ולאחר לידה