מתי להוריד קיבוע לאחר טראומה

דיון מתוך פורום  שיקום הפה

12/01/2012 | 21:17 | מאת: עדי

שלום, לפני כחודש עברתי תאונה ונשברו לי 2 שיניים קידמיות. שן נוספת נכנסה פנימה לתוך הפה, החזירו לי אותה וקיבעו לי אותה עם גשר המקובע לשתי השיניים השבורות. אחת השיניים השבורות נהייתה אפורה עם הזמן. לאחר זמן מה הלכתי להתייעץ עם רופא מומחה והוא אמר לי לעשות טיפול שורש בשן האפורה בלבד, כי אי אפשר עוד לדעת מה קורה עם השתיים האחרות. הוא אמר שרק עוד 3 חודשים נוכל לדעת אם צריך עוד טיפולי שורש ולעשות אותם במידת הצורך, והוא אמר שרק אז יהיה אפשר לעשות את הכתרים הקבועים. בנוסף הוא אמר שכרגע צריך לחכות כשבועיים (לאחר טיפול השורש בשן האפורה), ואז לעשות כתרים זמניים. עשיתי את טיפול השורש, ואחרי שבועיים הלכתי לרופא שיעשה לי את הכתרים הזמניים. להפתעתי הרופא אמר שלא רצוי לעבוד על השיניים לפני שכל טיפולי השורש הסתיימו, ובנוסף אי אפשר לעשות כתרים זמניים בכלל כאשר יש קיבוע של גשר בשיניים - אפשר לעשות רק השלמות רכות. אני מבולבלת מתשובות הרופאים. השיניים שלי שבורות כמעט לגמרי, למיטב הבנתי במקרה עדיף לעשות כתרים ולא השלמות. מאוד קשה לי אם השיניים השבורות ואני רוצה בהקדם האפשרי לטפל בהם, לפחות מבחינת הפן האסטתי. נאמר לי שלוקח בין 4 ל6 שבועות עד שאפשר להוריד את הקיבוע. לכן הייתי רוצה להתייעץ איתך.. האם אכן לא רצוי לעשות כתרים זמניים עד שמורידים את הקיבוע? מה אני צריכה לעשות עם הקיבוע? כלומר למי ללכת? מתי? ואיך הוא בעצמו ידע אם אפשר להוריד אותו? (בהנחה שאני לא חוזרת למקום בו עשו לי זאת). האם עדיף לחכות עוד קצת ואז לעשות כתרים זמניים, במקום השלמות? האם אני צריכה לחכות לסיום כל טיפולי השורש - עוד 3 חודשים בשביל הכתרים הזמניים? או שאפשר לעשות אותם עכשיו? (זה נראה לי מוזר שבמשך 3 חודשים אני אמשיך להיות עם שיניים שבורות.) והאם אכן אני צריכה לחכות עוד 3 חודשים עד שיעשו לי טיפולי שורש? תודה רבה על העזרה!!

לקריאה נוספת והעמקה
15/01/2012 | 15:18 | מאת: ד"ר איתן מיזיריצקי

עדי שלום, הייתי מקשיב למומחה לטיפולי שורש לגבי זמן ההמתנה ובינתיים עושה השלמות מסתימות לבנות כדילפתור את הבעייה האסתטית. בהמשך לקבל החלטה לגבי הכתרים לפי הצורך שיתעורר בטיפולי שורש נוספים. בברכה

18/01/2012 | 19:28 | מאת: עדי

ד"ר איתן שלום, ראשית, תודה רבה על תגובתך.. שנית, ישנם עדיין מספר עניינים שלא הבנתי.. לאחר כמה זמן יהיה אפשר להוריד את הקיבוע לשיניים? ולאחר כמה זמו יהיה ניתו לאבחן שוב כדי לבדוק את הצורך בכתרים זמניים? בנוסף, איך אפשר לבצע השלמה לשן שהאפירה? האם יש אפשרות כלשהי להלבין אותה קודם? באילו שיטות אתה ממליץ להלבין? תודה רבה!!!

מנהל פורום שיקום הפה