התמודדות בכיתה א'
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים
הי חלי, בננו הבכור התחיל השנה כיתה א' ואני נתקלת בכמה בעיות ממוקדות. ראשית, הוא אינו רוצה לעשות את שיעורי הבית - ואיני יודעת כיצד עלי להביא אותו לעשייה? כשהוא חוזר מביה"ס הוא רוצה לראות טלויזיה ואני לא יודעת באיזו מידה להגביל אותו? והאם עלי לאסור עליו, למשל, לראות תכנית אלימות?. לעיתים, כשאני יושבת איתו על שיעורי הבית איני יודעת כמה להתערב ולתקן לו את הטעויות שהוא עושה? השנה הוא לא מעוניין בחוגים - האם להתעקש איתו על זה? עם חברים אחה"צ הוא אינו יוזם מפגשים ואני זו שיוזמת עבורו - האם זה נכון? באופן כללי, אני מתלבטת בשאלה כמה עלי להיות על המשמר, להתערב ואף להתעקש (למשל, לפתוח את התיק לראות מה נעשה בבית ספר, להאיר, להעיר ולחזק במידת הצורך) וכמה עצמאות לתת לו בבחירותיו. תודה, מיכל
מיכל, בנך הבכור נכנס לכתה א', ואת רוצה לעשות את הטוב ביותר בשבילו. אני מבינה. אנסה לענות לשאלותיך הכלליות והספציפיות. באופן כללי- אני לא חושבת שאת צריכה להיות מעורבת יותר מידי, וחשוב מאוד שייפתח עצמאות. אחרת תצטרכי כל השנים ללמוד איתו בבית הספר, וזה לא רצוי. אם את רוצה להיות רגועה לגבי מצבו- תהיי בקשר עם המחנכת וקבלי ממנה עדכון. כך תהיי 'עם יד על הדופק', ולא תצטרכי להלחיץ אותו ואותך. בו בזמן חשוב שתעזרי לו לפתח הרגלי למידה כבר בגיל הזה. למשל, לקבוע שעה קבועה בו עושים שיעורים. אחרי שחוזר מבית ספר,נח קצת מול הטלויזיה (את תקבעי את הזמן אבל רצוי להגביל, חצי שעה/שעה). לקבוע מקום קבוע לשיעורים, ליד שולחן וכו' לגבי החוגים, לא הייתי מכריחה אותו. חוגים אמורים להיות צ'ופר. חכי לשנה הבאה, אולי אז ירצה. בהצלחה, ותהנו מכתה א', חלי