שאלה בנוגע להתנדבות ברמב"ם

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

23/11/2007 | 22:53 | מאת: מייק

שלום ד"ר עופר שמגר, הייתי רוצה לדעת האם זה אפשרי להתנדב בבי"ח רמב"ם במחלקה הפסיכיאטרית וביחידה לילדים ונוער, סטודנט הלומד לתואר ראשון בפסיכולוגיה + חייל בשירות חובה? כמו כן, הייתי מעוניין לדעת מה כוללת ההתנדבות, האם הדרכות, האם אוזן קשבת וכו'? תודה רבה, מייק.

24/11/2007 | 12:25 | מאת: ד"ר עופר שמגר

מייק שלום, נושא ההתנדבות הוא מורכב. אינני עוסק בכך ישירות, אבל אני נתקלתי בכך בעבר. הבעייתיות העיקרית היא בכיסוי ביטוחי. כל מי שבא במגע עם מטופלים בבי"ח חייב שיהיה לו כיסוי ביטוחי, שכן תאורטית הוא עלול לגרום נזק גם שלא במתכוון. ללא ביטוח בית החולים לא מכניס אליו שום גורם חיצוני. לסטודנטים לרפואה ולתואר שני בפסיכולוגיה יש הסדר ביטוחי אוטומטי מול בית החולים, ואם מישהו מהם רוצה להתנדב אחרי שעות הפעילות זה פחות בעייתי. אני יודע שזה עלול להשמע כקשקשת בירוקרטית, אבל לצערי היום בעידן שבו תובעים את גורמי הרפואה כמעט באופן קבלני, בית החולים לא יכול להרשות לעצמו סיכונים כאלו. מספיק שמישהו מכם ינסה לעזור לילד לרדת מהמיטה והילד בטעות יחליק וישבור יד- יש כאן עילה לתביעה. נדמה לי שבהנהלת בית החולים יש מישהו שמרכז את נושא המתנדבים. נסה להרים טלפון להנהלה (דרך המרכזיה- 8542222) ולהתחיל לברר משם. אבל בלי ציפיות גדולות מידיי.... מאידך, לדעתי ישנם אירגונים ומוסדות המטפלים בנפגעי נפש או בילדים עם קשיים כאלו ואחרים שישמחו לקבל מתנדבים. נסה לברר באירגון "אנוש", בפנימיה "אהבה" וכו'. בהצלחה, ושוב- המון הערכה על הרוח!!!

24/11/2007 | 17:59 | מאת: מייק

שלום ד"ר עופר שמגר, תודה על תשובתך. אני מקווה שזה יתאפשר וככל הידוע לי, יש אפשרות לקבל כיסוי ביטוח מהצבא אולי... אני אברר את זה עם הקצינת ת"ש. בכל מקרה, פניתי לראש המחלקה ואני מחכה לתשובה ממנה אם זה אפשרי. מקווה שנתראה ביום מן הימים [= בברכה, מייק.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה