שאלה קצת לעוסה אבל חשוב לי לקבל הבהרה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

08/11/2007 | 10:26 | מאת: השואל

במידה ואני הולך לפסיכיאטר באופן פרטי ומקבל ממנו מרשם לתרופה פסיכיאטרית וקונה אותה בבית מרקחת באופן פרטי (כלומר ללא השתתפות של הקופה בעלות התרופה, כפי שקורה בשאר התרופות הרגילות שבהן אני מקבל הנחות דרך הביטוח המשלים) , במיקרה כפי שתיארתי, מי יכול לדעת שצרכתי את התרופה ? הבנתי שמשרד הבריאות מחזיק מעקב אחר משתמשים בתרופות פסיכיאטריות (לצורך ביקורת כפי שהבנתי), האם כאשר במקום עבודה אני חותם על ויתור סודיות רפואית הם יכולים לגשת למידע זה במשרד הבריאות? לכאורה נשמע שבודאי שהם יכולים, אבל אני תוהה האם מקום עבודה (נניח אפילו ביטחוני או ממשלתי) פונה לקופת החולים, או למשרד הבריאות ואיזה מידע הוא מקבל מהם בדיוק.

לקריאה נוספת והעמקה
08/11/2007 | 22:19 | מאת: ד"ר עופר שמגר

שלום רב, ככלל אף מקום עבודה לא מחפש מעבר למידע שאתה מוסר לו בקבלתך. יש מקומות שדורשים מסמך מרופא המשפחה על מחלות כרוניות, אישפוזים ותרופות. הבקשה הזו בד"כ מועברת ע"י האדם עצמו לרופא המשפחה, כך שתוכל לראות מה רשום שם. אם קנית תרופה באופן פרטי זה מידע שלעולם לא יגיע למקום העבודה. בכדי לפנות למשרד הבריאות על מקום העבודה להחתים אותך על ויתור סודיות בו אתה מאשר להם לפנות למשרד הבריאות. אינני מכיר מקומות עבודה שנוהגים כך. אולי בשב"כ ובמוסד כן עושים את זה, אבל חוץ מהם אין מקומות עבודה שמשקיעים כך בבירור המצב של העובד.

10/11/2007 | 18:37 | מאת: השואל

התכוונתי למשרות של התעשייה הביטחונית על שלחותיה השונים , שהם חלק מאוד לא מבוטל בתעשיות העתירות ידע בישראל. מחברי שהתראיינו למשרות אצלהם התכוונתי שהם עורכים סינון קפדני עפ"י בעיות פסיכולגיות, כמובן שהם דרושים חתימה על ויתור סודיות. אבל אולי אם הם כאלה נוקשים לא כזה אסון לא להתקבל לעבודה שכזו ...

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה