אפיקסור

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

28/10/2007 | 18:23 | מאת: טלי

שלום דר' שמגר בהמלצת הרופאה שלי ולאחר ששאלתי אותך וגם אתה חיזקת את המלצת הרופאה שלי לקחת את התרופה אפיקסור .קבלתי את ויפאקס 75XR .כשבועיים לקחתי והפסקתי כי התרופה גרמה לי לעצירות קשה אכלתי שזיפים מיובשים שתתי מיי שזיפים שום דבר לא עוזר לעצירות בנוסף כל הזמן פיהקתי ורציתי לישון . בלילה באמת ישנתי. אבל בבוקר לקום לעבודה הרגשתי חולשה שנמשכה לאורך כל היום הרגלים לא נשאו אותי בקיצור רציתי איכות לחיי לצאת ממצב של דכאון ונהיה לי יותר גרוע . האם הכדור תוצרת הארץ ויפאקס הגורם? איזה כדורים לידעתך יש מהדור החדש שיש פחות תופעות לווי,מודה לך ומחכה לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה
29/10/2007 | 17:50 | מאת: ד"ר עופר שמגר

טלי שלום, קשה מאד לדעת מה יעזור לך. לפעמים כשמחליפים אותה תרופה אבל מייצרנים שונים נעלמות חלק מתופעות הלואי. אבל לא תמיד. אין כדורים עם "פחות תופעות לואי". עקרונית שכיחות תופעות הלואי בכל התרופות דומה, אבל זה נתון סטטיסטי. אצל המטופל הבודד יש תרופות שעושות תופעות לואי ויש כאלו שפחות, או שבכלל לא. לצערי עדיין איננו יודעים כיצד לנבא האם יופיעו אצל אדם ספציפי תופעות לואי ואיזה תופעות יופיעו (אם בכלל). כל העסק מבחינה זו דורש ניסוי עד למציאת הטיפול המתאים. קצת סבלנות ובסוף תמצאי את הטיפול הנכון לך.

29/10/2007 | 21:57 | מאת: טלי

שלום דר' שמגר מתשובתך אני מבינה שאין טעם לקחת כדורים אם תופעות הלואי בלתי נסבלות. אני חושבת שאי אפשר להפוך לניסוי עד מציאת הכדור המתאים. בינתיים צריך להתמודד עם התופעות החדשות כמו השמנה, עצירות, חולשה בנוסף למצב רוח הדכאוני. וזה לדעתי יותר מידי. אתה כותב שאין כדורים עם "פחות תופעות לואי" .אם המצב כזה מה דעתך על ואבן. האם הכדור ואבן מספיק יעיל להרגיע דיכאון? האם ואבן ממכר? . מחכה לתשובתך בתודה מראש.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה