השפעות לא סטנדרטיות - תחילת שימוש בציפרלקס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

19/10/2013 | 11:24 | מאת: shiva

שלום, זו תקופה ארוכה שאני סובלת מדיכאון. בשבועיים האחרונים חוויתי שלושה התקפי חרדה שאופיינו באבדן כושר התמצאות, סחרחורות, בחילה ודופק לב מהיר - ונמשכו כמספר מועט של דקות (בסיטואציות ומקומות שונים). פרט לכך אני בריאה בדרך כלל, אך סובלת ממיגרנות. בהתייעצות עם המטפלת שלי קבעתי תור לפסיכיאטרית, וביקשתי להיעזר בטיפול תרופתי. ניתן לי מרשם לציפרלקס, ומאז שהתחלתי ליטול את התרופה אני חווה תחושות מאוד מוזרות. כפי שהורתה לי הפסיכיאטרית, לקחתי חצי כדור (5 מ"ג) במשך שלושה ימים, והיום, היום הרביעי, לקחתי כדור שלם. החל מהיום הראשון ועד היום אני מרגישה "שטה". חל שינוי משמעותי בתפיסת המציאות שלי, המזכיר לי השפעות פסיכדליות שחוויתי בעבר הרחוק מאוד. איני מסוגלת להעריך נכון מרחקים, העולם "משתנה" ומופיע בפעם בדו מימד ופעם בתלת מימד, הכל "מסתובב" לי. פעם או פעמיים גם היתה האצה רגעית בדופק, אבל באופן כללי הוא סדיר. התפיסה משתנת בהבהובים - ללא יכולת להתמקד, להתרכז, ועם תנועה ושינוי תמידי בממד העומק ובתפיסת המרחב. ישנה מגמה מתונה של ירידה בהשפעות הללו, כאשר היום הן פחותות מאתמול, ואתמול היו פחותות משלשום. אני חווה תופעות נוספות, "סטנדרטיות" יותר, כמו עייפות, קושי להירדם, חוסר סבלנות וריכוז, הרגשה של ריקות מחשבתית, "אובדן" עומק מחשבתי, ניתוק ומיסוך. קראתי קצת לגבי התרופה ותופעות הלוואי האפשרויות, אבל לא נתקלתי בשומקום בתיאור של סימפטומים הדומים לאלו שחוויתי. העוצמה של השינוי התפיסתי כל כך חזקה, עד כי אני מתקשה להתבונן במחשב, לבצע את עבודתי או לנהוג. האם התופעות הויזואליות שתיארתי יכולות להתאים לשימוש התחלתי בציפרלקס? האם יכול להיות שמדובר בהתגברות החרדה, שעשויה אולי להיות אופיינית לשלב ההתחלתי של נטילת התרופה ותחלוף עם הזמן? אינני מרגישה בחרדה, אני אפילו מאוד רגועה ביחס למצב. האם זה אומר משהו על מידת ההתאמה של התרופה עבורי? אני יודעת שמדובר בתרופה עם מעט מאוד תופעות לוואי ומכירה לא מעט אנשים שנוטלים אותה, אבל מעולם לא שמעתי על השפעות דומות לאלו שאני חווה. בעלון המצורף לתרופה כתוב שבמקרים נדירים של הפרעת סרוטונין המשתמש יכול לחוות הזיות. אני לא חווה הזיות, אלא רק שינוי בתפיסת המציאות והמרחב. איני יודעת אם ניתן להתייחס להשפעות כתופעות לוואי הנובעות מתחילת השימוש בתרופה, ולהמתין כשבוע-שבועיים עד שהמצב יתייצב והן תעבורנה, או להפסיק לקחת את התרופה. אודה להתייחסותכם, תודה ושבת שלום שיוה

19/10/2013 | 14:52 | מאת: הבובה

"קראתי קצת לגבי התרופה ותופעות הלוואי האפשרויות, אבל לא נתקלתי בשומקום בתיאור של סימפטומים הדומים לאלו שחוויתי." חמודה את גם לא תיתקלי בשומקום בסימפטומים דומים לאלה כי אין סימפטומים כאלה בנטילת ציפרלקס. לעומת זאת כן יש סימפאומים כאלה בנטילת סמים ממריצים כמו למשל- ל.ס.ד. גראס אולי,כול הספידים למיניהם....זה הד"ר פה יכול לפרט לך עם איזו נטילה של איזה סם הינך יכולה לחוות תחושות כאלה. תחושות נעימות לדעתך? לדעתי לא . אחר כך רשמת ובוא אצטט אותך שוב -" העוצמה של השינוי התפיסתי כל כך חזקה, עד כי אני מתקשה להתבונן במחשב, לבצע את עבודתי או לנהוג. " אם הינך רוצה לחזור לבצע פעולות יומיומיות אלה ואחרות את צריכה לחזור לעצמך, הבנת אותי? ולחזור לעצמך זה רק ע"י טיפול של פסיכיאטר בכיר, הפסיכיאטרית שמטפלת בך לצורך העיניין ניראת לי מצויינת. את רושמת כי העוצמה של השינוי התפיסתי היא כול כך חזקה, רק שהשינוי הוא אצלך הבנת? הוא לא בקושי להסתכל במחשב או לעבוד בעבודה או לנהוג, השינוי הוא שינוי פנימי שצריך להיות מבפנים מתוכך ולא מבחוץ ,וברגע שהשינוי יצליח ובוא אקרא לזה משינוי יהפוך למשהו קבוע אז הכול יסתדר לך שוב כשהיה בעבר, תנהגי כרגיל, תעבדי כרגיל, תעבדי ליד המחשב כרגיל והכול יהיה יותר מידי רגיל ושגרתי שתגידי וואלה כול כך טוב לי בחיים שאני לא רוצה היום שום שינוי תפיסתי ולא איזה עוצמתיות בחיים שאולי בימקום לבנות את חייך יכולה רק להורסם.

20/10/2013 | 05:42 | מאת: מאיה

תרופות משפיעות בצורה שונה על כל בן אדם, תרופות ללחץ דם, תרופות לסרטן וכו זהו תהליך למצוא את התרופה/ות הנכונה במינון הנכון. שתפי את הרופא שלך בתסמינים שחווית, רופא/ה הוא אדם מלומד אך הוא רק בן אדם, לא קוסם, הוא ישמח לעבור איתך את התהליך במציאת התרופה/ות הנכונה. בהצלחה בתהליך!

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה