שאלה על הפסקת ציפרלקס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

05/10/2013 | 16:41 | מאת: ארז

שלום רב, הנני מטופל במשך שנים בציפרלקס, ולפני כשבוע וחצי התחלתי תהליך של נסיון להפסיק את נטילת בתרופה (בהתייעצות עם הרופא). עכשיו אני על חצי כדור ביום (במינון המקורי היה 1 ליום), ובימים האחרונים אני מתחיל להרגיש תופעות של חוסר שקט, מעט דכדוך, מעט בחילות וירידה משמעותית בחשק מיני. מקריאה אונליין אני מתרשם שמדובר בתופעות שכיחות לתהליך הגמילה מהתרופה, אך שאלתי היא כזו: אני כרגע בתחילתה של מערכת יחסים מבטיחה ואני מרגיש שהתחושות של הימים האחרונים מפריעות להתפתחויות המאוד חיוביות בקשר החדש, ורציתי לשאול האם זה בסדר פשוט לחזור לקחת את הכדור המלא ולדחות את תהליך הגמילה בחודש חודשיים שדברים ירגישו יותר יציבים במערכת היחסים (בשאיפה...). אין לי אפשרות לפנות לרופא שלי בעניין כי לוקח לפחות חודש עד שאפשר לקבוע תור שם... אודה לעצתך.

לקריאה נוספת והעמקה
06/10/2013 | 13:32 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום ארז, אתה צודק השתחושות שאתה מרגיש יכולות להיות בעקבות ירידת מינון הציפרלקס. כדי לדעת אם אפשר לדחות את תהליך הורדת המינון, צריך לדעת למה בעצם יצאת לדרך עם התהליך הזה. אם הסיבה שפשוט החלטת לנסות לאחר שאתה כבר נוטל את התרופה זמן ממושך והכל בסדר, אזי אין שום מניעה שתדחה את התהליך בחודש נוסף. כמובן שכדאי גם שתקבע תור לרופא המטפל. חודש המתנה חולף תוך חודש.

06/10/2013 | 13:40 | מאת: ארז

תודה על התשובה, אכן, הסיבה היא פשוט נסיון להפסיק, בלי סיבה "מיוחדת", אחרי שאני עם התרופה שנים, רצינו לבדוק את האופציה. אני אעשה כעצתך, אדחה במעט את הירידה ואעדכן את הרופא כשיתאפשר.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה