2 שאלות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

05/10/2007 | 19:35 | מאת: אבי

1) אני בן 24 לאחרונה יש לי בשנה שנתיים האחרונות יש לי קושי מסויים להרדם בלילה ואם במקרה ישנתי שעה שעתיים במהלך היום אז בכלל הלך עלי. האם יש לך איזה עצה (שאני מתאר שגם לי בימים אחרים היתה אולי ברורה מאליה) לאן לנתב את המחשבות לפני השנה? 2) השאלה השניה שאני רוצה לשאול היא לגבי סטריליות, הייתי שמח לדעת קצת על דרכי הטיפול בסטריליות.קשה לי להיזכר בהכל אבל אנסה לפרט את הדברים הבולטים במקרה שלי: *למשל הכיור במטבח שלאנשים אחרים נראה הכי טבעי כי יש שם בסך הכל אוכל אבל יש במקרה היד שלי תיגע שם אני אפילו לא רוצה לחשוב,זה לא קורה כי אני מאוד נזהר. *גם בכיור באמבטיה זה אמנם הרבה פחות חמור אך גם שם קשה לי לגעת בכיור ואם בטעות נגעתי אז אני מרגיש אי נוחות רבה * יש סוגי מזון רבים שאני לא אוכל ובחלקם קשה לי אפילו לגעת *נושא רחב נוסף הוא העניין שאם מישהו נגע במשהו בטח שאם אחרי אוכל שאני לא אוהב למשל אז קשה לי לגעת בדבר הזה (דבר שכמותו שמעתי מסטריליים אחרים) * לאכול מפה לפה . ועוד המון דברים תודה רבה.

06/10/2007 | 11:15 | מאת: ד"ר עופר שמגר

אבי שלום, בענין השינה- אתה קצת צעיר בשביל בעיות שינה, לכן כדאי לברר את זה. ראשית ברור שעדיף שלא תלך לישון בצהרים. במקביל כדאי לבקש הפניה למעבדת שינה בדי לעבור שם איבחון. בענין הסטריליות- ניתן לטפל בזה ע"י טיפול קוגנטיבי-התנהגותי, שמתמקד בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות. בהצלחה

07/10/2007 | 03:11 | מאת: אבי

שלום בעניין הסטריליות אמרת שניתן לטפל בטיפול "קוגנטיבי התנהגותי" , 1) האם אפשר לטפל בסטריליות, ונדמה לי שגם שמעתי משהו כזה מפסיכיאטר, על ידי כדורים. 2) אני מתאר שטיפול קוגנטיבי התנהגותי נעשה על ידי פסיכולוג , האם זה נכון?. האם אתה יכול לתאר לי בקצרה את מהלך הטיפול או למשל סוג אחד של דרך שעובדים בה בטיפול שכזה, כי עצם התופעות וכל הדברים שאני נמנע מהם בגלל הסטריליות זה דברים שנראים לי יותר ברורים ובלתי ניתנים לשינוי מכל דבר אחר. וזה גם מאוד מעניין אותי וגם אולי ייתן לי יותר מוטיבציה ללכת לטיפול.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה