ד"ר שמגר

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

02/10/2007 | 18:50 | מאת: ה

מאחר ואתה חבר ברשת דוקטורס, אולי תצליח להאיר את עיניי בדבר תמוה לחלוטין שאיני מצליחה להבין. מצב אמיתי שקורה כרגע ומתרחש בפורום פסיכולוגיה קלינית: ישנה משתתפת בשפ "אהבה" שברור כשמש, כי היא סובלת מסוג של פרוניה, פסיכוזה,הזיות וכו'.. לא רלוונטי כרגע מה היא מעלה שם, את מי ומה היא מאשימה ויוצאת למסע הירואי של גילוי אחר צדק, אמת, עוולות שנעשו לה... אם לי ברור לעין בלתי מקצועית כמו- כן, לשאר משתתפי הפורום שהיא לכל הפחות לא יציבה ובמצוקה אמיתית של ממש, ולכל היותר במצב פסיכוטי שדורש טיפול ממשי (כדורים או כל עזרה נפשית אחרת שהיא נמנעת מלקבל). בכל אופן, שאלתי היא- מדוע מנהלי הפורום ששם (3 פסיכולוגים קלינים), אינם עושים מהומה על מנת ליידע אותה- שעצם השתתפותה שם, מזיקה לה לעין ערוך. היא מותקפת, כולם עויינים לה שם, כל הודעה מציפה אותה בתכנים רגשיים והיא מייחסת להם את דמויותיה בחיים, חושבת שהם ממש מתכתבים איתה שם. כמובן, שהיא לא נעימה לסביבה שם, מתגרה, תוקפנית ועוד.. אבל אותי הכי מדאיג- זה שאנשי בריאות הנפש שמנהלים את הפורום- הם חוטאים ואינם מטפלים בזה כמו שצריך. מדוע אינם פונים אליה במייל האישי (אשר חשפה), ומזהירים אותה בדבר הסכנות לגביה? האם עד כדי כך לא מזיז להם, לה אכפת להם?! אני כל כך כעוסה ולא מבינה אותם. מדוע הם יושבים על זרי דפנה- שישנה עלמה במצוקה אמיתית וממשית, עכשיו - לא מחר! כושר השיפוט של "אהבה" כרגע לקוי, היא כ"כ מסכנה שהסתבכה ברשתה וככל שהיא כותבת שם יותר...כך היא מסתבכת עוד ועוד... אני עצמי חטאתי בסיפור מאוד דומה...לא היה שם אף מנהל או איש מקצוע שנחלץ לעזרתי. אומנם אני לא פסיכוטית אבל אני משלמת את המחיר הכבד עד היום.אני לא אותה הלה....אני סובלת מפוסט טראומה, מחרדות מציפות, מבחילות, מפגיעה, מדכאון שלעולם אבל לעולם לא אצא ממנו מאחר ועברתי סף כל כך גבוה, שלראות אותי בחזרה במצב של שמחה, בטחון...לא נראה לי מציאותי. מדוע לדעתך יש צורך בפורום כמו פסיכולוגיה קלינית שעושה יותר נזק מתועלת? הרי נסיון לטפל דרך המחשב- פשוט אבסורד והתעללות לשמה. פסיכאטריה- זה כבר יותר מובן...יעוץ תרופתי ועוד...מה גם, שההודעות עוברות אצלך קודם וזה חוק בל יעבור לדעתי בפרומים שעוסקים בבריאות הנפש ופתוחים לכל מאין דבעי. אז לכל הפחות, שמנהלי הפורום יבדקו את ההודעות טרם פרסומן. מה יהיה.... אנחנו מילא, מטופלים..., לא אחראים, טיפשים, לא בוגרים...רחמנא ליצלן אבל- שאנשי בריאות הנפש?! יאפשרו ויקלו ראש בעניין- זה כבר סיפור אחר.

לקריאה נוספת והעמקה
03/10/2007 | 09:45 | מאת: ד"ר עופר שמגר

הלה שלום, ראשית, אני לא מתיימר לשפוט אנשי מקצוע אחרים, בודאי מבלי ששוחחתי איתם קודם לכן. לגופו של עניין- אני יכול רק לשער: ראשית, אולי כן פנו אליה במייל אישי, ובגלל שזה אישי את לא יודעת. שנית, אולי הם מתרשמים שמצבה הוא כזה שכל "דחיפה" לטיפול רק תרחיק אותה מהפורום ומאיזשהו סיכוי להגיע לטיפול. ואחרון חביב- מה איתך? אני מניח שאמרת שם מילה או שתיים לגבי דעתך על הנושא. איך הם הגיבו?

04/10/2007 | 09:04 | מאת: ד"ר עופר שמגר

להלה, אהבה, ושאר המעורבים, קיבלתי מכן כמה הודעות, ואני חש שגם כאן מתחילה להווצר התנגחות והתנצחות בין משתתפים בפורום על רקע אישי. הפורום אינו מקום להתנגחויות אישיות. הפורום הוא מקום ליעוץ, תמיכה והחלפת דיעות. לפיכך אינני מפרסם את המשך ההתייחסויות, ומבקש שלא להכנס לנושא זה שוב. חג שמח.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה