תמוה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

24/09/2007 | 23:23 | מאת: ל.

זה קצת עצוב שאין לכם מידע וודאי איך הטיפול שלכם ישפיע ועדייין יש לכם אפשרות לכפות אותו, וכמו כן יש אפשרות שהוא ישפיע לרעה, ובאותה נשימה לא פשוט להתחמק מהטיפול, אם זה בכלל אפשרי. מאוד מצער.לפי ההגיון הנאיבי שלי זה לא עובר את מבחן הכל אזרח נגד הממסד שנדמה לי נקרא מבחן בוזגלו.

26/09/2007 | 21:06 | מאת: ד"ר עופר שמגר

שלום רב, לא כל כך ברור לי למה כוונתך. יש מידע מצויין כיצד הטיפול הפסיכיאטרי משפיע, כולל השפעות מיטיבות ותופעות לואי. אם מישהו משתמש בסמכויות שלא לצורך, ללא ביצוע הערכה מספקת, זה לא תקין, אבל זה לא מלמד על הכלל. אין ספק שצריך לצמצם למינימום את הטעויות או אף את המקרים שבהם השימוש בטיפול נעשה ללא הערכה מספקת, ללא בחינת המצב לאשורו וללא בדיקת האפשרויות האחרות, אבל שוב, אילו מקרים מועטים שאינם מלמדים על הכלל. צריך להאיר כל טעות ולנער אבק מכל פינה, אבל לא צריכים לשפוך את המים עם התינוק...

27/09/2007 | 00:26 | מאת: ל.

תכף אני אעיין במה שכתבתי ואסביר לך בדיוק למה כוונתי. המידע המצויין הקיים כיצד הטיפול הפסיכיאטרי משפיע, לא הופך את תופעות הלוואי לקלות יותר , בפרט אם הן מופיעות לפני ההשפעות המיטיבות של הטיפול הפסיכיאטרי ו/או הן מאפילות עליהן. גם אם מישהו משתמש בסמכויות ללא הערכה מספקת וזה מלמד על המיעוט המוחלט זה לא תקין כי זאת אלימות כלפי מישהו שהפכו אותו לחסר ישע. לכן צריך חד משמעית לא לאפשר כלל את הטיפול ללא הערכה מספקת, מקיפה ופרטנית וללא בדיקת האפשרויות האחרות, גם לא במקרים מועטים. אנחנו מדברים על בני אדם שחייהם יקרים לא פחות מחיי כל אחד מאיתנו. צריך קודם להאיר כל טעות ואחר כך גם לתקן אותה. וזה לא נקרא לשפוך את נמיים עם התינוק. זה רק אומר אותי שפסיכיאטריה מורכבת מיותר מדי דברים לא נכונים. תודה ולילה טוב.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה