השפעת תרופות נגד דכאון וחרדה על איכות הזרע

דיון מתוך פורום  אורולוגיה ופריון הגבר

30/09/2008 | 10:39 | מאת: אופטימי

שלום, יש לי איכות זרע נמוכה, ספירה נמוכה ואחוז תאים תקינים קטן עד בינוני. אני נוטל תרופות נגד דכאון וחרדה. בהתחלה נטלתי רסיטל, מאוחר יותר שילבתי גם אדרונקס(סמוך לבדיקת הזרע הראשונה). לאחר תקופה הפסקתי עם האדרונקס בגלל תופעת לוואי של כאבים באשכים לאחר שפיכה. בתקופת ההפסקה הזרע התחיל להשתפר. לפני מספר חודשים שיניתי את התרופה מרסיטל לוייפקס שהיא משלבת בתוכה את החומרים של רסיטל ואדרונקס. בבדיקות אחרונות איכות הזרע ירדה שוב והכאבים באשכים חזרו. יש לי חשש כבד שהתרופה משפיעה למרות שהפסיכיאטר שלי טוען שלא אמור להיות קשר. אני כן יודע שהכאבים באשכים נגרמים בגלל היצרות בכלי דם שהתרופה יוצרת. איך אני יכול לאמת או לשלול את התאוריה שלי ואולי להשפיע על איכות הזרע? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

אין ספק שהתרופות משפיעות אבל ברור גם שאתה זקוק להם אז צריך פשוט להחליט מתי צריך להוריד את המינון ומי לשים צאת המינון שאתה צריך

04/10/2008 | 13:29 | מאת: אופטימי

תודה רבה על תשובתך. האם התשובה מסתמכת על מחקרים או נובעת מתוצאות המקרה שלי? האם ידוע לך על תרופות נוספות שמשפיעות על איכות הזרע?

05/11/2008 | 14:35 | מאת: מודי

חבר , אם זה מועיל קצת, אני חווה כרגע אותן בעיות כולל גם קושי , חוסר סינכרון והפחתת ההנאה בגמירה , אצלי הויאפקס לא גרם לכאבים אלא להורדת כמות הזרע וקושי והפחתת תחושה כללית, ובשפיכה , לכן אני כנראה אחזור אליו כי הוא הרע במיעוטו ואולי אהפוך לנזיר. , הכדורים האלה לצערי הרב וניסיתי כמעט את כולם , מפריעים ומפחיתים את ההנאה והתשוקה, אולי תנסה "איקסל" שזה כמו אפקסור(ויאפקס) למרות שאצלי זה הכאיב לביצים. והפחית את הזרע. בכל מקרה תחפש מה שעושה לך טוב נפשית , משם תחליט ואולי כמו הרבה אנשים תאלץ לעשות פשרות מסוימות וגם כואבות לגבי חיי המין שלך(עדיף מדיכאון ואוננות) , עד/אם ימציאו תרופה שלא פוגעת בתפקוד , כי כרגע, כמה שזה עצוב כנראה שאין.

מנהל פורום אורולוגיה ופריון הגבר