גידול בכליה
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
בבדיקת CT התגלה לי גידול (בין 3.5 - 4 ס"מ) בכליה שאינו נראה ציסטי. הייתי אצל שני אורולוגים. הראשון ממליץ על כריתה חלקית (NSS) של הגידול, השני טוען שזה גדול מידי וממליץ על כריתה רדיקלית. קראתי גם על NSS וגם על רדיקלי, אבל מה עושים? איך יודעים מי "צודק" מלבד לשאול עוד אחד או שניים או שלושה? (שניהם נחשבים למומלצים בירושלים)
לקריאה נוספת והעמקה
שניהם צודקים אם יש שתי כליות - עדיין הגישה על פי הספר היא כריתת הכליה אבל היום עושים כבר אחרת - ועושים כריתה חלקית ובלפרוסקופיה ועוד שיטות - עם תוצאות טובות