פרוסטטה וביופסיה
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מזה כשנתיים משתמש ב- xatral עקב פרוסטטה מוגדלת - ביופסיה לערמונית לפני כשנה נתנה תוצאה שלילית [ שפירי] - ה- psa במשך התקופה ירד מ- 5.9 לממוצע שבין 4.5 ל- 5.25 אולם ה- free psa הנוכחי הוא1 וה-psa index הנוכחי הוא 0.19 --- שאלתי לרופא הפורום האם נתונים אלו מצדיקים לדעתך ביופסיה נוספת שכידוע הינה עסק מתיש ובלתי נעים לגמרי - או המלצתך לבדיקה אחרת - תודה מושון
שאלה מקדימה - בן כמה אתה ומה גודל הערמונית
לד"ר רן לין : אני בן 55 - גודל הערמונית לא ידוע לי { למיטב זכרוני אובחנה "היפר טרופיה קלה של הערמונית]. שאלתי שוב : האם לדעתך האבחון הקובע ייעשה ע"י ביופסיה של הערמונית פעם שנייה [ או כל שנה להבא ??!! ] - זה בלתי נעים ואולי גם מוגזם או מזיק -- תודה מושון