וריצקול (דרגה 4) אצל ילד בן 12.5
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בני בן 12.5 סובל לעיתים מכאבים באשך, הופנינו לאורולוג והוא קבע שמה שיש לו זה וריצקול דרגה 4 ושאשך אחד קטן משמעותית מהשני. הוא הפנה אותנו לאולטרה סאונד ואמר שכמעט בוודאות צריך ניתוח. השאלות שלי: ממה זה נגרם (עד גיל 9 הילד הרטיב בלילה, האם יתכן קשר ?). מה הסכנות מניתוח כזה ? מה הסיכוי שפוריותו נפגעה ? האם יש מה לעשות מעבר/בנוסף לניתוח ? מה הדחיפות בניתוח האם מספר שבועות הן קריטיות ? תודה דן
אם אכן כך יש אינדיקציה - כלומר צורך מיידי בניתוח כדי לאפשר לאשךף להתפתח כל הוריקוצלה נגרם כתוצאה מזרימת דם הפוכה מהכליות לתוך הוריד של האשך - פגם אנטומי מולד