דמום בשתן
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בן 40. מנובמבר 2003 הופיע דימום בשתן ,כ 2 טיפות דם ,לפעמים בהתחלת הזרם ובד"כ בסוף . סה"כ כ-5 פעמים,בפעם האחרונה בחודש זה , בהפרש של חודשים בין אפיזודה לאפיזודה. בד"כ אחרי מאמץ גופני ניכר (מספר שעות או ימים) . פניתי לאורולוג והוא רצה שאעשה CT עם ובלי חומר ניגודי של בטן ואגן קטן (אולטרה סאונד ובדיקות אחרות יצאו תקינים). אני חושש מהקרינה . האם אפשר לותר על הCT? האם יש משהו חילופי?
לדעתי מה שכדאי לעשות לפני CT זה IVP - שזה הרבה פחות קרינה ויתן מצויין את מערכת השתן. CT - רק אם יש חשד לאבנים - בשופכן - שהן שקופות. אבל בדיקת הבחירה עדיין היא IVP. לאחריה יש להשלים עם בדיקה ציסטוסקופית של שלפוחית השתן בחדר הניתוח