אבנים בכליה ימנית
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
ערב טוב, יש לי שתי אבנים בכליה הימנית אחת מהן יהא בגודל של 12 מ"מ בקרוב. אין לי כאבים והאבנים לא מפריעות לי. חשוב לציין שעברתי כבר שני ריסוקים במהלך ה-5 שנים האחרונות ואבנים אלה נשארו מאז. האם אבנים בכליות יכולות לגרום לאיבוד הכליה? והאם כדאי לעשות ריסוק למרות שהאבנים יושבות שם ב"שקט"? תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
האבנים האלה קטנות בשלב הזה הם לא גורמים לבעיות ואם הן שקטות מן הסתם גם הן לא גורמות נזק לפרנכימה אבל אז צריך לעקוב מאוד צפוף באולטרסאונד ולפעמים בIVP על המצב.