אריטרוציטים בשתן.
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר לין שלום. בבדיקת שתן שגרתית. נמצאו 25 אריטרוציטים, כל השאר תקין. עברתי אולטרהסאונד של דרכי השתן- תקין (ציסטה פשטוה בכליה עליה אני וןדע הרבה שנים). תרבית-ללא צמיחה. בדיקה ציטולוגית של השתן (דוגמאות של שלושה ימים רצופים)- אין תאים ממאירים, אריטרוציטים-מעטים, לויקוציטים- בודדים (ללא מספרים). בדיקת שתן שגרתית (חודש לאחר הראשונה) הראתה אותן תוצאות (25 אריטרוציטים השאר תקין, אפס לויקוציטים). שאלות בבקשה: 1. האם "בודדים", "מעטים" בציטולוגיה זה יותר או פחות מ25 ? 2. מה אתה ממליץ (אני אראה אורולוג, אך מבקש דעתך), IVP? ציסטוקופיה או כלום. אני בן 57 ולוקח 100 מ"ג אספירין ליום. תודה
בשלב זה לטעמי רק שתן לציטולוגיה ואלוטרסאונד כליות מספיק על פי הספרים אם להיות אדוק - אז בבדיקה חוזרת אם היא דומה יש לבצע IVP וגם ציסטוסקופיה.
תודה רבה