לקיחת ביופסיה
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום רב. האם לקיחת מדגם - ביופסיה מגידול בערמונית (כשלא ידוע עדיין מה טיבו) מסוכנת? האם זה משנה האם הגידול קטן או גדול? האם יש חשש שבלקיחת הביופסיה יתכנו שיבושים ואז יגרם נזק רב יותר? בתודה רבה מראש! לימור
לקריאה נוספת והעמקה
לקיחת ביופסיה היא פרוצדורה פשוטה ונעשית בהרדמה מקומית החולה הולך הבייתה מייד לאחר מכן. את הביופסיה עושים על ידי החדרת מכשיר אולטרסאונד ובעזרתו מבצעים 12 דקירות 6 מכל צד של הערמונית. הסיכונים הם דימומים וזיהומים - קיימים אבל לא שכיחים - ויש צורך באנטיביוטיקה לפני ביצוע הבדיקה