עזרההההההההההה
דיון מתוך פורום אורולוגיה ופריון הגבר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום....אני בן 18 ..ולפני שנה התגלה אצלי וריקוצלה באשך שמאל....הלכתי לבדיקות אולטרסאונד ובדיקת זרע....בבדיקת הזרע לא נמצא שום זרע..והאולטרסאונד היה תקין חוץ מאשך שמאל ווריקוצלה דרגה 3...עכשיו הרופא המליץ לי לעשות ביופסיה ביכדי למצוא את הגורם לבעייה ולאחר מכן ניתוח ווריקוצלה.....עכשיו אני לא יודע מה לעשות כעת המליצו לי להמתין עד שיהיה לי הצורך בזרע ואני אתחתן...אך החששות שלי הם האם בעתיד המצב יחמיר ויגרם נזק בלתי הפיך לאשך.....?מה כדא י לעשות? תודה יום טוב
שתי התשובות נכונות - ובהחלט אם לא נמצא זרע - לא בבדיקה אחת אלא בבדיקות חזורות - אין מה למהר ואפשר להמתין עם כל הבדיקות עד קרוב לנישואים או אפילו לאחריהם - שאז יש לבצע את בדיקת הזרע מתוך האשך ולא לפני. מה שכן - הייתי מציע לבצע בדיקות הורמונליות - וכן בדיקת קריוטייפ
אם תוכל לומר לי גם אם אני ישאר כך בלי כל טיפול הווריקוצלה יכולה להסתבך או לגרום לנזק באשך?