ירידה בשמיעה

דיון מתוך פורום  זכויות רפואיות

03/07/2013 | 22:55 | מאת: קובי בן 28

שלום רב, הנני עובד במפעל כימי שבו אני חשוף לעוצמות רעש גבוהות. כיום אני 4 שנים עובד במפעל זה בתור מפעיל וכל שנה בבדיקות התקופתיות של המפעל אפשר לראות ירידה קבועה בשמיעה ב2 האוזניים בטונים הנמוכים. אציין שלפני תחילת עבודתי במפעל היה ליקוי קל מאוד מאוד באוזן ימין(אם זכור לי ליקוי הולכתי) ואוזן שמאל תקינה לחלוטין. לאחר שחרורי מצה"ל שמתי לב לירידה הקלה בשמיעה באוזן ימין ותבעתי את משרד הביטחון תביעתי נדחתה. 1) האם אני זכאי לפיצוי או קיצבה כלשהי מביטוח לאומי על פי הנתונים שהצגתי? 2) האם זה שהגשתי תביעה בעבר למשרד הביטחון יכולה לפגוע בתביעתי כעת? 3) האם במידה והייתי רשלן ואני לא מקפיד על אטמי אוזניים או אוזניות בעבודה זה עלול לפגוע בסיכויי התביעה שלי? אציין שאני מאוד מוטרד ואשמח לתשובה מפורטת מאחד המומחים, תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

קובי, 1. אתה זכאי להכרה. אם אתה זכאי לפיצוי זה תלוי בגובה הפגיעה 2. לא בהכרח. אבל אם כבר היתה ירידה באוזן אחת יתכן ותחולק האחריות בין תחלואה טבעית ופגיעה בעבודה 3. לא בריאות, מרפאות בר מדיקס לזכויות רפואיות

10/07/2013 | 08:30 | מאת: חפצי

בוקר טוב בעלי עובד חב' חשמל כבר 10 שנים פלוס, במשך השנים חלה ירידה משמעותית השמיעה שלו וגם ציפצופים באוזנים, פנינו לזכותי ובמשך כמעט 3 שנים של בדיקות ודחיות לראשונה קיבלנו מכתב מביטוח לאומי שהם מכירים בפגיעה שלו. א. מה זה אומר? מהם הזכויות שלו מעכשיו ? ב. האם הוא יקבל קצבה חודשית מביטוח לאומי? בעלי בן 45 תודה.

מנהל פורום זכויות רפואיות